Portal - Recenzja gry

Fajna, relaksująca, czasem wkurzająca, gra logiczna . Do tego mam ją za darmo, więc nie mam co wybrzydzać. No dobra, nie podoba mi się finał, mało tam gry logicznej, rozgrywka w stylu "znajdź sposób na bossa" pasuje raczej do jakiegoś pełnokrwistego FPSa lub slashera.

Prawdopodobnie gdyby przyszłoby mi za nią zapłacić, nie dałbym więcej, jak 20 zł. Na sequela nie czekam z jakąś szczególną niecierpliwością. Jednak jak go "puszczą" za darmo przy jakiejś okazji, to nie omieszkam się skorzystać. Ta gra jest świetna i stanowczo za krótka. Ale na szczęście będzie jej druga część, więc jest się z czego cieszyć ^^.

I jeszcze w dodatku z co-opem.

Gameplaya nie pokazywali za dużo, więc nie będę się w tej kwestii wypowiadać.

Po pierwsze - "jedynka" w dwie godziny oferowała wszystko, czyli dało się ja w tyle ukończyć (tyle czasu mi to zajęło).

Po drugie - GLADos (żart z Black Mesą mnie rozbawił) i wszystko na temat.

Po trzecie - zagadek za mało (związane z punktem pierwszym), a takie dobre...

Po czwarte - muzyka i grafika spodobały mi się w pierwszej części (tym bardziej, ze w przypadku tej drugiej - Source to wiekowy już silnik, a wciąż jeszcze da się z niego wykrzesać naprawdę ładne otoczenie).

Po piąte - bo po prostu jedynka mnie zauroczyła, zainteresowała, pozytywnie zaskoczyła i okazała się bardzo grywalna i już.

Wydaje mi się, że jednak plansze do co-opa będą wbudowane, o ile się nie mylę ktoś już gdzieś kiedyś nawet podał ich konkretną liczbę. Sytuacja tak naprawdę jest identyczna jak z normalnymi planszami do singla, które też są jednolite i ustalone i nie ma powodu tego zmieniać, ponieważ właśnie taka sytuacja pozwala na stworzenie zagadek, które zmuszą graczy do myślenia oraz umożliwia speedruny i rzeczywiste porównywanie wyników. Plansze generowane losowo są pozbawione tej możliwości, ponieważ byłyby budowane z 'klocków', co oznacza bardzo nierówny poziom trudności (albo jakaś wybitnie długa plansza najeżona trudnymi wyzwaniami, albo stosunkowo krótki korytarz z dosłownie kilkoma prostymi łamigłówkami) i prawdopodobnie pewną sztuczność takich plansz.

Pominę też fakt ich rozwiązywalności, bo w końcu sami autorzy mówią, że każdą planszę muszą przepuścić przez szereg testów przeprowadzanych przez niemałą rzeszę graczy, którzy kombinując znajdują nieuwzględnione sposoby przejścia, które zazwyczaj trzeba później eliminować.

  MMORPG  Gra MMO  gry strategiczne  gra internetowa  Gry RPG