Path of Exile - Recenzja gry

Grą byłem zachwycony w 1szym akcie. W 2gim mimo,ze szlo mi b dobrze (solo oprocz ostatniego bossa) to juz mi sie tak nie podobalo. W 3 akcie moja Witch nie jest juz grywalna solo. Padam na 3 strzały ( praktycznie rare itemy tylko-żółte),musze biegac w kolo,rzucajac skilla co 10 sec... DMG zadaje niezly,no ale niestety 0 survi. Nie wiem ,czy to wina źle rozdanych skilli,czy z zalozenia Witch ma sie trzymac z tylu i spamowac spellami.

Co do tego drzewka.Jak dla mnie jest jednak ono za duze,mozna latwo "zepsuc" chara,a nie ma opcji resetowania ( duzy minus za to,teraz praktycznie w kazdej grze jest taka opcja), Dostajemy jedynie 2 pkt do resetowania za bodajze ostatnie questy w kazdym akcie-to malo. Pozostaja jeszcze te nieszczesne orby do resetowania,ale wyfarmienie 30 (moj lvl) zajeloby mi pewnie ze 2 tygodnie.Odpada robienie nowego chara,bo nie chce mi sie robic 10 takich samych,aby wreszcie znalezc ten wlasciwy build. Mi się bardzo podoba. Powrót do korzeni gatunku + duzo ciekawych innowacji (np wspomniane mikstury). Ostatnio gry nie wymagały w ogóle planowania, a w PoE bez przejrzenia drzewka skilli i przygotowania optymalnego buildu nawet nie ma co zaczynać postaci- dla jednych takie budowanie skilli jest minusem, dla mnie plusem. Podoba mi się też grafika. Miła odmiana od popularnego "bajkowego" stylu, czy innych cell shadingowych wymysłów. Generalnie w Diablo3 nie gram już od dawna i myślałem, że czasy h'n's bezpowrotnie odeszły, a mimo to przy PoE dobrze się bawię.

Generalnie polecam tym, którym w Diablo3 brakowało "tego czegoś". Nie bójcie się dużego drzewka skilli, bo łatwo ogarnąć podstawy tworzenia optymalnych buildów, wystarczy trochę poczytać oficjalne forum. Zawsze można też wybrać coś gotowego. Zauważyłem np, że często ludzie ze szczytu aktualnego rankingu wrzucają na forum swój build- wystarczy wejść w events->default/hardcore-> wybrać jakiegoś delikwenta i sprawdzić jego aktuwność na forum. T wórcy stworzyli fajny system rozwoju postaci, zbudowali sprawnie działający rynek i stworzyli niezły silnik graficzny, zapominając jednak o tym co w hack'n'slashach jest najważniejsze: krojeniu potworów. Rzecz czysto subiektywna, ale chyba w żadnej grze tego typu siekanie stworów nie było tak nudne i monotonne. Postać rusza się ślamazarnie, nawet mimo sporej ilości punktów wpakowanych w attack speed atakuje tak że można zasnąć przed monitorem. Bossy i elity to cofanie się do średniowiecza gier: zamiast stworzyć jakieś walki wymagające refleksu i zaangażowania, rzuca się nam na pożarcie lekko przypakowane monstra. Tak jak w Diablo 2, zwiększony dmg, punkty życia albo resisty i tyle. Sprowadza się to do tego że z elitami walczy się tak samo jak ze zwykłymi potworami, tylko trzeba więcej ciosów wpakować. Do tego animacja postaci jest tak sztywna, że bardziej się nie da (postacie musiałyby chyba stać w miejscu). Grałem trochę w zamkniętej becie, nabiłem Duelista na 30-któryś poziom i odechciało mi się grać. Może gdyby gra była bardziej dynamiczna to zostałbym na dłużej.

PvP też wypada słabo. Nie dość że przez znikomą dynamikę walka strasznie nudzi, to jeszcze większość postaci biega (a raczej biegała, już w ostatnich fazach CBT) z jednym z kilku przepakowanych buildów, i jeśli nie budowało się postaci w podobny sposób to od razu dostawało się po jajach. Prawie tak jak z D2, jak nie budowałeś postaci wg. poradnika to z góry byłeś skreślony, nawet nie było po co walczyć. Mieli to zmienić w OBT, zobaczymy czy coś z tym zrobią.

W każdym razie wiązałem spore nadzieje z tą grą, a wyszło jak zwykle. Nie powiem, pewnie znajdą się gracze których gra wciągnie, ale do mnie absolutnie nie trafiła.

  MMORPG  Gra MMO  gry strategiczne  gra internetowa  Gry RPG