Heroes of the Storm - Recenzja gry

Podekscytowany może nie jestem, ale na pewno bardzo zaintrygowany. Zapowiada się bardzo fajnie, przede wszystkim dlatego że nie jest to kolejny klon pierwszej Doty ze zmienionymi modelami postaci, a coś trochę innego. Widać że Blizzard nie ma zamiaru pchać się na siłę w hardkorową grupę graczy (bo ta jest już opanowana przez Dotę 2 i LoL'a), a w grupę bardziej... niedzielną? Prostsze zasady gry (brak denyów, last hitów i innych cudów z doty), krótsze mecze (to mnie właśnie najbardziej irytuje w Docie 2, że jak już zacznę grać, to z reguły kilka godzin stracone) itd. Widać że przyjęła się zasada przyjęta przy tworzeniu Hearthstone: "wejść, dwie szybkie rundki i wyjść", i na podobnej zasadzie będzie stworzony HotS (fajny skrót, tak bardzo nie SC2 ). Dla mnie super, zwłaszcza że ostatnio na granie mam coraz mniej czasu. Do tego kilka battlegroundów (a nie jedna mapa w kółko), ze swoimi własnymi celami i dodatkami. Graficznie też zapowiada się fajnie, chociaż widać że gra jest na chwilę obecną w dość wczesnej fazie produkcji, na dobrą sprawę nawet całego HUDa nie ma. Podoba mi się też motyw talentów postaci, fakt że każda postać ma kilka ścieżek rozwoju, i taki Uther może być zarówno supportem jak i tankiem, w zależności jakie skille mu dodamy.

Jedyne co mnie martwi na chwilę obecną to system płatności. Oczywistym jest że gra będzie F2P, jednak fajnie by było jakby wszystkie postacie były dostępne od początku, a w sklepie pojawiały się skórki i wizualne efekty. To mnie najbardziej denerwowało w LoLu, że musiałem żmudnie odblokowywać postacie. Zobaczymy, na razie zapisałem się do bety, a patrząc na moje szczęście, to w którejś turze się załapie (załapałem się do wczesnego Diablo 3, Hearthstone'a, więc chyba Blizz nie zrobi mi psikusa i da zapro do HotS ).

Poza tym będę mógł zagrać Tyraelem i nakopać do ( ! ) Arthasowi, czy może być coś lepszego?

Battle.net cię wkurza bo podałeś fałszywe dane przy rejestracji? Ja akurat uwielbiam b.net za zabezpieczenia: alerty komórkowe + authenticator na iPhonie i mam pewność że nikt mi konta nie skroi. W przeciwieństwie do takiego Origina, gdzie dwa razy już mi ktoś konto podprowadził, z czego tylko raz udało się go odzyskać. Długo czekałem na ten moment, kiedy to Blizzard pokaże swoje najnowsze dzieło i... nie mogę się doczekać bety. Diablo na koniu(!), Arthas, Kerrigan i wiele innych postaci - czy trzeba czegoś więcej? Podoba mi się to, że nie będzie to kolejna zwykła gra MOBA, która oprócz grafiki i postaci nie będzie się różnić od LoL'a i Doty. Jakie plusy już widzę? Na pewno jest to czas gry - 20 min to świetna opcja i szybkie gry będą bardzo ekscytujące, co za tym idzie nie będzie czasu na nudę. Na pewno spędzę przy tej grze wiele godzin i mam nadzieję, że znajomi również się wciągną. pojęcia nie mam czy gra jak już wyjdzie przyciągnie do siebie dużą oraz oddaną ilość graczy, ale podoba mi się to, że Blizz nie chce bezmyślnie powtarzać utartych schematów, lecz wydaje się iż szuka niszy, w której mogła by się ich produkcja zadomowić. Takie odnoszę wrażenie gdy czytam o pierwszych informacjach dotyczących samej rozgrywki - coś o braku last hitowania, deny'owania, jakiś wspólny level dla drużyny i inne cuda, wianki na kiju, także coś związanego z rozwojem postaci, że zamiast kupowania przedmiotów za złoto będzie przebijanie się przez drzewko talentów, które też ma oferować sporą różnorodność i jedną postać będzie można budować na więcej przynajmniej dwie różne role. Dodatkowo mecze mają trwać po dwadzieścia minut plus będzie kilka map z unikalnymi dla siebie mechanizmami i ten pomysł brzmi bardzo fajnie, daje spore pole do popisu twórcom. Ciekawe czy Blizz zdecyduje się zrobić mapkę z możliwym atakiem atomowym w wybrane miejsce na mapie (chyba, że będzie to jakiś heroic ultimate dla drużyny ^_^). Ogółem wydaje się fajne, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

  World of Warcraft  MMORPG  Gra MMO  gry strategiczne  gra internetowa  Gry RPG