Doom - Recenzja gry

W Dooma III nie miałem przyjemniość grać, ale wiem, że ta gra zmieni na zawsze oblicze gier, nie tyle FPP, co w ogóle wszystkich gier!!! John Carmack na zawsze utkwi w pamięci graczy dzięki swemu genialnemu projektowi. Jego engine, jak sam mówił w wielu wywiadach będzie rewolucyjny. Gra będzie wyglądała jak film, postaci będą realistyczne jak nigdy dotąd. Niezwykłe światłocienie, spowodują, że modele zbudowane z 30000 polygonów bedą wyglądały jakby były złożone z 300 000. Na Dooma 3 czekam z niecierpliwością. Trailer zrobił na mnie dobre wrażenie (chociaż trzeba przyznać, że wszytskie trailery są fajne :;P), screeny wbijają w fotel, a reportaż w CDA 01/2004 jeszcze bardziej zachęca do gry. Na dodatek ze słów Hollensheada "DOOM 3 nie jest tworzony pod kalendarz. Ma dorównać pewnej wizji i wydany zostanie dopiero, gdy stanie się tym, czym go sobie wymarzyliśmy" możemy wywnioskować, że będzie to gra niezwykle dopracowana. Właściwie co ta gra będzie miała wspólnego z poprzednimi częściami poza nazwą? Przecież w d1i2 kwintesęcją rozgrywki były masy wrogów wyłażących z każdego zakamarka. Jednocześnie waliło się nawet do kilkudziesięciu stworów. W grze pojawiały się spore nawet jak na dzisiejsze standardy lokacje. Z tego co widziałem po screenach, trailerach itp. w doom3 będzie raczej ciasno. Widzę że najbardziej podniecacie się wymaganiami. Jak chcecie naprawdę wymagającą gierkę to odpalcie "teanebrae quake"z hi res teksturami i roskoszujcie się 15fps w 640x480. Jedyne co może sprawić by doom3 przeszedł do historii inaczej niż unreal2 to wspaniały klimat, bo wierzcie mi grafa ala doom3 po pół roku stanie się standardem i o prekursorze nikt nie będzie już pamiętał. Ba widziliście demko reaserch Far Cry tam przez moment pojawił się jakiś stworek atakujący żołnierza, w połączeniu z bardziej industrialnymi fragmętami tej mapy co widzimy? Właśnie to, że będzie ciasno miało będzie wpływ na to, że będziemy sądzić, że za każdym rogiem, w każdym zakamarku może będzie czychać potwór (mniej więcej tak było w jakiejś recenzji). No faktem jest, że można się nabawić klaustrofobii, ale engine chyba nie pozwoli na większe pomieszczenia i to prowadzi do tego, że właśnie "podniecamy" się wymaganiami.

Ja bym raczej to podniecanie się nazwał oczekiwaniem z pewną niecierpliwością na to, czy będzie tak jak miało być... Co do tenebrae to sądzę, że jego engine jest już ciut przestarzały i nijak to się ma do oceniania sprzętu i jego możliwości. Z początku bardziej byłem nastawiony do HL2 i dalej jestem ale już nie tak bardzo. Po tym jak grałem w bete Dooma 3 gały mi z oczodołu wypadły a kupa w gacie wleciała. Gra jest poprostu genialna aczkolwiek ustawienia graficzne itp ustawia się w pliku .txt. No ale to chyba nie przeszkadza:D. Bardzo podoba mi się ten (nie wiem jak to sie dokładnie zwie) poly-bumping. Każda postać stwór czy co tam wygląda wręcz zaje*****e! Przechodząc przez korytarze słychać jakieś krzyki, jęki, kupa krwi jest na ścianach. Patrze leże trup, wracam za 10 sec i jużgo nie ma nagle jeb mnie coś zzapleców. Żadna gra nie będzie dorównywać tej pod względem klimatu.

Ciemne korytarze, jakieś szeptem wymawiane rytułały. No poprostu bajera. W jedym momencie był ciemny korytrz (jak zwykle ślepy zaułek) zapalam latarke i zobaczywszy model hellknighta (ten dupny szary koleś, w trailerach był) wyskoczyłem z krzesła. W becie dostępnych jest kilka map głównie tych krórte były na trailerze, z broni : pistolet, shootgun, karabin, i pare stworów. Gra na max godzine. Ale za to jakie wrażenia! To była najważniejsza wiadomość w tym roku , coś na co wszyscy czekali z wypiekami na twarzy ! To co się działo wczoraj na forach dyskusyjnych , to coś niesamowitego

Zapanowała euforia , wszyscy piali z zachwytu , składali sobie życzenia , płakali z radości.... Tak sobie myślę, że Doom3 to nie jest kolejna gra z super grafiką , Doom3 to przedewszytkim początek nowej epoki a zarazem zamknięcie pewnego rozdziału , zapoczątkowanego przez pierwszego , kultowego już Dooma. Pamiętam jak grałem w niego dawno temu u kuzyna na poczciwym "386" , to były czasy....Ale koniec z sentymentami czas na nowy wymiar strachu.

Jak chodzi o wymagania D3 to nawet nie jest tak źle , w moim przypadku tylko karta grafiki nie jest najlepsza (mam gf4ti4200) , ale w sumie nikt nam nie każe grać na najwyższych ustawieniach i spokojnie może pograć ma niskich albo średnio-niskich , zresztą zobaczymy jak już będziemy mieć zainstalowaną grę. Na koniec witam wszystkich serdecznie , jestem tu nowy a to jest mój pierwszy post. Jestem maniakiem gier (tak wiem , wszyscy tu są maniakami...) i mam nadzieję że będę się tu świetnie z wami bawił. Jest to znakomita sytuacja dla Dooma i słabsza(moim zdaniem) dla HL2. Premiera Dooma nastapi wczesniej niz Half'a 2 a wiec HL moze zostac postrzegany jako gorszy. Miedzy innymi grafika, genialna w obu grach, moze byc lepiej oceniana w Doomie przez to ze byla wczesniej. No ale poczekajmy do premier obu gier. Mam nadzieje ze nie zawiodą i tak jak dawniej fanatycy gier podzielą sie na wielbicieli Dooma i fanatyków HL2.

Szkoda ze Doom 3 bedą straszne wymagania sprzętowe...Napewno na moim aktualnym kompie sobie nie pogram, a szkoda. Pamietacie jak ludzie kupowali GF 3 ti po to aby zagrac w full detalach w tą gre...no wlasnie. A to ze nie powstal komp aby udzwignąc tą grę w full detalach to totalna glupota wydawców gier. Co by bylo gdyby gra wydana byla by w kwietniu zeszlego roku. Pograli by sobie ludzie miejący dostęp do komputera armii amerykanskiej. jak dla mnie DOOM zdecydowanie za dużo czerpie z Half - Life'a. Szczególnie widać to w tekscie w CDA 1/04. Jest jakiś tam niezbyt znany koleś w jakimś tam budynku spaceruje sobie,poznaje ludzi i teren a tu nagle coś wybucha i pojawiaja sie potwory. No zobaczcie, czy to nie śmierdzi plagiatem? Tzn. może być na odwrót, że to HL 'zerżnął' fabułę z pierwszego DOOMA, ale w nim,(tj. w DOOMIE)zdaje się,nie było tej całej otoczki z tym że spotykałeś innych, byłeś w bazie przed inwazją itp. W ogóle sam fakt,że ludzie z id nie mogli wymyślić czegoś nowego a tylko powtórzyli pomysł z jedynki nie stawia ich w dobrym świetle...Poza tym skoro DOOM 3 ma być niełatwy, to znaczy,że poszczególne fragmenty pewnie będzie się przechodziło parę razy...a skoro wszystko będzie opisane na skrpytach (i zapewne do celu prowadziłą będzie Jedyna Słuszna Droga), to znaczy,że gra w pewnym momenciue stanie się ...monotonna. Hmmm.....no, ale jak reszta (klimat,grafa,dźwięki itp.) będzie dopracowana to pewnie o tych wadach i zapożyczeniach z HL sie zapomni.

Ta gra to w głównej mierze ukazanie siły engine'a, który do tego jest zbyt mocno przesadzony jeżeli chodzi o wymagania. Początek gry to tylko zmieniony początek z Half-Life. Do tego należy dodać, że gorszy niż pierwowzór. To, że gra ma interaktywność, bo można poprzestawiać różne rzeczy i popatrzeć jak cień ładnie się przemieszcza? Litości!! Spodziewałem się czegoś innego, tymbardziej, że nad grą pracowano tak długo i premierę wciąż odkładano. Panowie z ID mieli dobre zamiary, ale nie udało im się. Stworzyli kolejny FPP, który gdyby nie nazywał się Doom, byłby zauważony tylko ze względu na grafę.

  MMORPG  Gra MMO  gry strategiczne  gra internetowa  Gry RPG