Borderlands - Recenzja gry

No gra faktycznie zapowiada się bardzo dobrze, a cel-shading ma swoje dobre strony - ładnie wygląda i nie jest tak sprzętożerny. Jednak po zagraniu w Hellgate London ( notabene go przeszedłem, bo gra wcale nie jest taka zła) mam pewne obawy.

Po pierwsze losowe tworzenie świata. Wiemy jak to działało w Diablo i Hellgate London - lokacje były sztampowe i składały sie z tych samych elementów - układ pomieszczeń się różnił ale był identyczny - tak samo mapa na powierzchni. Jeśli by iść w tą stronę tworząc ogromny świat - już wolne normalną mapę, ale dopracowaną.

Po drugie losowe bronie i ich tworzenie. Taaak - to samo mówili kolesie od Hallgate .. Na czym się skończyło ?

a) na tworzeniu broni z planów - z części innych broni faktycznie, ale były to surowce, a nie faktyczne części - a bronie i tak wyglądały jak te standardowe,
b) kilka rodzajów broni w wielu wariacjach - ale nigdy się od siebie nie różniących wyglądem w swojej klasie
c) niemozliwość połączenia kilku rodzajów broni i tutaj się zatrzymam. Nie myślcie, że w borderlands połączycie bazookę z rewolwerem, albo inne tego typu wymysły - nie wierzę w takie bajki, dopóki twórcy nie pokażą jak się modyfikuje broń w tej grze, ale takie skrajne pomysły ? raczej nie do zrealizowania.

Po trzecie liczba broni - 663 tyś ? generowane losowo z 20 elementów - ot i cała filozofia.

Mimo moich obaw gra zapewne będzie bardzo grywalna i to miejmy nadzieję ją uratuje w obecnej fali sztampy i miałkości w dzisiejszych grach. Mając na uwagę ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny, cena 'Borderlands' będzie pewnie na poziomie 119 pln. Szczerze wątpię w 99, chyba że w jakichś sklepach internetowych.

Do premiery coraz bliżej. Osobiście, nie mogę się doczekać tej pozycji. U mnie to na chwilę obecną target nr 1 i wiążę z nią duże nadzieje. Gearbox nie powinien zmaścić tak dobrze zapowiadającego się mixu FPS z RPG. Jeśli tylko walki będą emocjonujące, a elementy zbieractwa i doświadczenia dopełnią przyjemność z obcowania w wirtualnym świecie, to będzie to niewątpliwy hit. Cell-shading to imo strzał w dziesiątkę - gra będzie przynajmniej się odznaczała od masy podobnych strzelanek bez duszy, dla mnie to żadna wada, zakładając, że zostanie to zrealizowane na odpowiednim poziomie.

  MMORPG  Gra MMO  gry strategiczne  gra internetowa  Gry RPG