Anno - Recenzja gry

Jedna z najlepszych gier strategicznych w jakie było mi dane zagrać. Grafika jest dość ładna, a najlepiej wyglądają statki. I to właśnie nimi najlepiej się można pobawić No i bez nich zwyciężyć się nie da. Żołnierzy robię dopiero wtedy gdy już moja flota nie może bardziej zniszczyć wrogich miast. Ale z jednostek "naziemnych" buduję wyłącznie kanonierów, mają oni spory zasięg i powodują duże obrażenia. W grze najbardziej irytuje mnie fakt iż nie ma podatków. Przez to gra staję się dużo trudniejsza. Na szczęście można zmienić w dokumencie tekstowym ceny poszczególnych towarów. Anno to jedna z moich ulubionych serii RTS/Eko i cenię każdą jej odsłonę.

Nie powiem, żeby skok do przyszłości w 2070 mnie urzekł, bo osobiście odbieram to jako zabieg czysto kosmetyczny, odświeżający i otwierający nowe ścieżki rozwoju.

Rozgrywka toczy się w tym samym tempie co przy poprzednich odsłonach, a ta cała przyszłość nie jest jakoś przesadnie nachalna. Spodobał mi się motyw dbania o równowagę ekologiczną - może skłoni on kogoś do przemyśleń, nad "realem" ?

Czekam na dodatek, bo faktycznie rozwój podwodny sprawiał wrażenie jakby został dodany na ostatni moment. Mam nadzieje, że to wrażenie zniknie.

Nowa odsłona ?

Chciałbym już sobie zacierać ręce na kolejną grę z serii, osadzoną w przeszłości, ale wzbogaconą o jakiś zmyślny profil społecznościowy, która prezentowałaby też coś odświeżającego - trudno mi coś wymyślić, ale w końcu to nie ja tworzę gry.

Niestety, póki co nie zapowiada się, żebym starł sobie skórę z dłoni. Na horyzoncie dryfuje Anno Online - browserówka, których nie trawię. Mam cichą nadzieję, że tym razem zostanę pozytywnie zaskoczony, choć wewnętrznie czuję, że to płonna nadzieja.

  MMORPG  Gra MMO  gry strategiczne  gra internetowa  Gry RPG